dinsdag 31 januari 2012

Let the games begin!


Een paar weken geleden was ik in het weekend weer bij Max en Alex. Niet alleen was dat het weekend dat De Ex langskwam (verslag volgt nog), maar ook dat ik voor het eerst een spelletje wilde gaan spelen.
De timing was niet slecht. Het bezoek was vertrokken en Alex keek een beetje sip. Het was wel heel duidelijk dat hij het jammer vond dat zijn moeder weer vertrokken was. Goed moment om als afleiding voor te stellen een potje UNO te spelen. Max sloeg steil achterover van mijn voorstel (Note to self – vaker nieuwe dingen voorstellen). Maar beide heren zagen het wel zitten, dus we begonnen.

UNO was een goede keuze, Alex kende het spel al. We hebben zes potjes gespeeld en ons suf gelachen, vaak omdat Alex steeds vergat niet in zijn kaarten te laten kijken (nee hoor, daar hebben we geen misbruik van gemaakt), of omdat deze of gene weer een hele stapel kaarten toebedeeld kreeg. En uiteindelijk wonnen we allemaal twee potjes. Tegen de tijd dat we stopten, had Alex gloeiende wangen van opwinding. De volgende ochtend wilde hij meteen weer!

En ik? Ik heb me geamuseerd. Het was heel gezellig om met de twee mannen te spelen. Maar wat een enorm verschil met de laatste keer dat ik UNO speelde..

Samen met een groep vrienden had ik gekookt. Tijdens het eten hadden we al aardig wat flessen wijn leeggedronken, dus het voorstel van een van de mannen om UNO te spelen vonden we allemaal ontzettend lollig. Naast de gewone spelregels hadden we er zelf nog eentje toegevoegd: als er een 3 op de stapel gegooid werd, moest iedereen zich direct stilhouden totdat de volgende kaart gespeeld werd. Passende “straf” werd bedacht, maar steeds veranderd (nee, er werd niet gestript!). Simpel, maar hilarisch. We zaten om het hardst te kletsen en te lachen, dus het was de kunst om die 3 te spelen als er minstens 1 iemand niet keek. De eersten die de klos waren, moesten een glas limoncello drinken. En hoe meer drank er genuttigd werd, hoe vreemder de opdrachten, met als toppunt de laatste waarbij een van ons gehuld in jaren ‘70 discokleding met een enorme afropruik op “I’m coming out” van Diana Ross heeft geplaybackt. Daarna was verder spelen niet meer mogelijk vanwege collectieve buikpijn van het lachen.

Kaarten met man en kind voelt dan opeens heel erg volwassen! Maar misschien willen deze mannen ook nog wel eens Diana Ross playbacken…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...