donderdag 19 januari 2012

Hulp nodig?!


Sinds ik begonnen ben met dit blog, struin ik het internet af naar beschikbare informatie over en voor stiefmoeders. Ik heb heel wat nieuwe dingen geleerd; zo is er een stichting Stiefmoeders Nederland, een forum voor en door stiefmoeders en een bataljon aan stiefmoedercoaches die ten strijde trekken tegen de negatieve ervaringen van stiefmoeders.
Best fijn om te weten dat er zoveel informatie en eventuele hulp beschikbaar is.
Aan de andere kant word ik er best bang van! Hoe erg moet het wel niet zijn om stiefmoeder te zijn, als je er zoveel hulp bij nodig hebt?!

Zoals jullie misschien weten, ben ik ook actief op twitter. Nou, daar wordt ook veel over stiefmoeders getweet! Veel pubers uiten hun frustratie over het stiefloeder in niet mis te verstane bewoordingen..

Tfoeeeeeeeeee haat me stiefmoeder mag niet in de badkamer om me tanden te poetsen en moe na school van haar naar me moeder :s :s :s :s :s :s
Ik swweeeer ik haat me stiefmoeder
Waarom is me stiefmoeder nog niet wegg??
Bemoei je met je eigen zaken boze stiefmoeder

Gelukkig zit er af en toe ook nog iets liefs tussen:

En dan komt me lieve stiefmoeder lekker thee brengen en wat koekjes! # hmmmm.

Ik kan me hier nu wel heel bang door laten maken, maar het de feiten zijn:
Alex vindt me op dit moment best leuk, Max ook. En wat de toekomst gaat brengen, weet niemand.

Ik heb twee dingen opgestoken van dit verhaal:
1. laat je niet uit het veld slaan door negatieve berichten, maar maak je eigen ervaring.
2. google je (stief)kind regelmatig zodra hij/zij actief wordt op internet! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...