maandag 26 maart 2012

Blootgewoon


Onlangs begon Alex opeens te praten over mijn tatoeage. Nou heb ik er meer dan een, maar die zijn over het algemeen niet zichtbaar. Ik vroeg hem dan ook hoe hij dat wist. Nou, dat had hij gezien toen ik in de badkamer was.

Nou schrok ik daar verder niet van, ik schaam me niet voor mijn lijf. Maar ik zit er wel nog steeds over na te denken. Bij mijn ouders thuis werd er over het algemeen niet naakt rondgelopen. En vanaf het moment dat ik in de pubertijd kwam, ging bij mij de badkamerdeur op slot.


Inmiddels ben ik daar weer een stuk losser in geworden. Thuis loop ik makkelijk zonder kleren van de slaapkamer naar de badkamer, ook als de gordijnen nog niet dicht zijn. Maakt mij dat uit of de overburen een verre glimp van me vangen.
Als Max er is, doe ik precies hetzelfde.
Maar als Alex ook in huis is, dan trek ik toch meestal wel even iets aan. Tere kinderzieltjes enzo.

Maar op welk moment wordt het dan wel normaal?
Ik heb hier nog geen antwoord op, ik denk wel dat het per persoon weer anders is. Dus mijn vraag aan jullie, beste medestiefmoeders, is: wanneer gaf jij je bloot aan de stiefkinderen?

3 opmerkingen:

  1. Dat is bij mij vanzelf gegaan. We hebben geen slot op de badkamer. Heb eigenlijk de manier waarop mijn lief hiermee omgaat gekopieerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lonneke,
    bedankt voor je reactie! Misschien denk ik er ook wel gewoon teveel over na.. Via mail kreeg ik een reactie van een andere stiefmoeder die inderdaad ook de deur niet op slot deed. Op die manier laat je de keuze dus bij de kinderen. Prima idee lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beetje late reactie...;) Ik ben ook een stiefmoeder van 2 meiden. Mijn eigen dochters (en ik) waren gewend om in ons blote niksje rond te huppelen op de bovenverdieping. De stiefmeiden dus niet! In eerste instantie waren ze zo ongeveer in shock.....maar na een heel kort poosje waren ze over hun schroom heen en huppelden net zo hard mee!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...