maandag 30 juli 2012

Nieuwe hobby



Max en ik hebben een aantal gezamenlijke interesses. Zo vinden we het leuk om af en toe gezellig ergens te gaan eten, zijn we allebei filmfreaks en onze muzieksmaak loopt ook niet al te ver uiteen. Verder kunnen we ons heerlijk verliezen in een mooie stad en zijn we erg goed in het maken van roadtrips. Ik rijd, hij navigeert niet.

Max en Alex hebben samen ook een hobby; voetbal. Ze kijken samen voetbal, ze voetballen samen in het park, ze spelen voetbal op de playstation, ze verzamelen voetbalplaatjes, ze praten over voetbal en ze gaan op zaterdag samen naar de voetbalwedstrijd van het team van Alex.

Ik houd niet zo van voetbal. Ik volg het niet, ik speel het niet en als het even kan vermijd ik alles wat oranje is. Bij wijze van enorme uitzondering heeft Max onlangs (een van de) rampzalige wedstrijden van het Nederlands elftal bij mij thuis mogen kijken. Ik keek af en toe naar de score, die maar niet beter werd, voor de rest keek ik een film op mijn iPad (met oordopjes in).

En hoe graag hij het ook wil, ik ben dus nog nooit naar een voetbalwedstrijd van Alex gaan kijken. Ik kan dus wel stellen dat voetbal nooit onze gezamenlijke hobby gaat worden.

En dus heb ik nu een nieuwe hobby. Of eigenlijk heb ik een oude hobby in een nieuw jasje gestoken. Vanaf het moment dat ik leerde lezen werd ik een boekenwurm en kon/kan ik makkelijk een weekend lezend doorbrengen. Alex heeft dit schooljaar leren lezen. En nu lezen we dus samen. Voor zijn verjaardag heb ik Pluk van de Petteflet voor hem gekocht en als we samen lezen, lezen we om de beurt een stukje voor. Alex vindt het geweldig (ik ook) en staat ieder weekend klaar met zijn boek. Onze band is er zeker beter door geworden. En ik verheug me nu al op het (her)lezen van alle jeugdboeken die ik vroeger verslonden heb!




Deze blogpost is ook gepubliceerd op de site van de stichting Stiefmoeders - http://www.stichtingstiefmoeders.nl/columns 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...